• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Alla bolån

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Compricer kan läggas till också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Jag har bolån hos bluestep. Hade en massa blancolån innan. De var de enda som ville hjälpa mig. Men de har en högre ränta än andra banker. Fördelen är att om man löser lånet i förtid hos dem så tar de ingen ränteskillnads avgift som de stora bankerna gör.

Har aldrig hört att stora banker tar ränteskillnadsavgifter på bolån? Den ända gången dom gör det är om du har bundit räntan och vill lösa in bolånet. Men det tycker jag säger sig självt att dom tar ut ränteskillnadsavgifter i det läget. Det bästa är att välja rörlig ränta på bolån. Skulle man binda räntan så ska man aldrig binda längre än vad man har tänkt att bo kvar i huset.
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Har aldrig hört att stora banker tar ränteskillnadsavgifter på bolån? Den ända gången dom gör det är om du har bundit räntan och vill lösa in bolånet. Men det tycker jag säger sig självt att dom tar ut ränteskillnadsavgifter i det läget. Det bästa är att välja rörlig ränta på bolån. Skulle man binda räntan så ska man aldrig binda längre än vad man har tänkt att bo kvar i huset.
Har alltid haft rörligt och håller med dig till 110% om flexibiliteten vid rörligt, det har alltid lönat sig. I dagens rådande situation har jag faktiskt valt att binda räntan på 2 år. Får mig att sova bättre om nätterna.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Listan uppdaterad samt rensad på några som lagt ner.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Resurs bank ska också börja med bolån i samarbete med Skandia.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp